pirmdiena, 2012. gada 23. janvāris

man šodien te + 20-25 grādi...kā Jums tas patīk?!!!


Absolūti neticamas lietas ir notikušas tikai 2-3 dienās... sākot ar laika izmaiņām, jauna mājokļa apgūšanu un brīnišķīgi pavadītu svētdienu... tas ir patiesi neticami, cik daudz lietas var notikt pāris dienās... ir gūtas arī pāris jaunas atziņas ;)
Jāsāk ar to, ka tagad es beidzot esmu sapratusi, kur es atrodos...nē, nē, tas nav tā, kā Tu domā... :D es visu laiku tikai saku, ka Dharamshala, jā tas tiesa, skaitās „Upper Dharamshala” , bet vietas precīzs nosaukums ir McLeod Ganj, izrādās, ka Dalailama templis ir man tepat vien blakus, nevis 10 km kā es sākotnēji tiku domājusi (labi, ja 2km no manas dzīvesvietas)... starp citu par to runājot, šodien mācoties Filozofijas, un runājot par cilvēkiem, kam ir sekotāji, uzzināju, ka Dalailama ēd gaļu...tiesa tas nav tā bijis vienmēr, bet šobrīd ēd, it kā pēc ārsta ieteikuma... Vēl es tagad esmu uzzinājusi, ka būtībā McLeod Ganj ir izteikta tūristu vieta, salīdzinājumā ar tuvāko apkārtni... šo vietu mēdz saukt arī par mazo Tibetu, jo šeit ir ļoti daudz mūku un tibetieši kā tādi... tagad es zinu, ka ejot uz veikalui/bodīti, kur pārdevējs ir tibetietis, es varu nekaulkēties par cenu, jo tā ir tāda, kāda tā ir...un visiem tā ir vienāda... pat, ja es salīdzinātu cenas vienā pilsētas galā un otrā abas būtu vienādas... ar japāņiem un indiešiem, gan ir jāuzmanas un 100% vienmēr ir vismaz jāmēģina kaulēties... man jau ir savi iemīļoti veikali, tiesa gan esmu bijusi tur tikai 2-3 reizes... viens no tiem ir grāmatu/kanceleju preču veikals, otra ir aptieka/kosmētika un trešā vieta ir pa ceļam uz pirmajiem 2 J 
Mans dienas ritms... ceļos es 7:00, tad es sataisos un eju uz kafejnīcu dzert tēju un mācīties, mācības man sākas tagad jau 10:00, tā kā apmēram es izeju uz skolu 9:45, vidēji 2 h no rīta es mācos pirms skolas... tad skolā mēs esam no 10:00 līdz 13:00, tad mēs ejam pusdienās un ejam nopirkt, ja k.kas nepieciešams (trauki, bļoda...pleds...sveces un tml.lietas), tad k.kur ap 16:00 līdz 19:00 atkal ir mācīšanās...tad no 19:00 līdz 21:00 vakariņas/internets (ja ir pieejams kafejnīcā, kurā vakariņojam)... tad no 21:00 līdz 23:00 mācīšanās...un tad jau apmēram ir gulētiešanas laiks... ļoti daudz mācos, nezinu, kad es tā esmu mācījusies....ir interesanti, bet smagi, jo ir jāmācas augi latīņu valodā un pārējās, bet viss pārējais saistībā ar ajūrvēdu, sākot no filozofijām ir jāapgūst santscripta valodā... teiksim tā, gan ar to, ko iemācīšos latīniski, gan ar to, ko iemācīšos santscripta valodā, vienīgais, kur es varēšu to pielietot ir pērkot augus/sastāvdaļas/eļļas vai lasot lekcijas vai izmantojot k.kādu literatūru...
Šodien uzzināju skolā lieliskus jaunumus: Mums būs 2 dienu k.kas līdzīgs apmaiņu programmai, bet ja es sapratu, tad uz mūsu skolu brauks no tuvākajiem ajūrvēdas centriem studenti, tur mums notiks diskusijas...k.kas līdzīgs semināram... tas būs interesanti!!! Tas tiek plānots februāra vidū!
Zemāk ir mana skolotāja bilde. 

Svētdien es kopā ar Matju cēlāmies agri, lai dotos uz Masrur templi... tas it kā nav tālu, bet aizņēma visu dienu... jo braukšana te ir tikai pa šauriem kalnu ceļiem... :D Tātad no McLeod Ganj mēs izbraucām 8:30 ar vietējo autobosu...līdz Dharmashalai tas maksāja 10 sant. (attēlums 10km)...tas aizņēma kādas 30 minūtes, tad no Dharamshalas mēs braucām līdz Kangrai, tas ir 20km.attālums, maksāja 20 sant.un ceļā pagāja 1h... no Kangras līdz Masrur templim... daļu ceļu ar autobusu, liekas, ka attālums bija kādi 20-30km, bet tie tika veikti 2,5h, jo ļoti šaurs ceļš, tad mēs izkāpām, lai dotos uz templi (autobuss tur nebija)...gājām kalnā...visu laiku ceļš augšup apm.5km....un beidzot sasniedzām slaveno Masrur templi. Pa ceļam uz to mēs redzējām fantastiskus skatus...es pirmo reizi redzēju, kā izskatās bambusa koki dabā...redzēju apelsīnu, citronu, papajaju kokus...laikam rodas jautājums par to, cik grādu temperatūra tur bija...nu, ja godīgi es nezinu vismaz + 20...bija ļoti labs laiks, es pat teiktu karsts. Templis tika sasniegts uz pozitīvu emociju viļņa, bet tas tāds iekšējs stāvoklis, jo būtībā mēs ar Matju, kāpjot augšup kalnā nekad daudz nerunājam- taupām spēkus... Masrur templī...mēs tur nokļuvām 14:30 (bez pusdienām, bez nekā – pavadot laiku tikai ceļā, kaut attālums ir smieklīgs 50-60km)...un ir tā, ka, lai paspētu uz pēdējo atpakaļ ceļa autobusu, mums bija pavisam maz laika – apmēram 30min., jo jārēķina, ka 1h paiet atpakaļ ceļā (veicot tos 5km)... tas, ko mēs redzējām ir tā vērts! To ir grūti izteikt vārdos, bet es ieliku draugos bildes ar akmens templi... ;) Man ir žēl, ka mums abām fotoaparātiem nosēdās baterijas, tāpēc nevaru parādīt pašu ceļu, ko uzveicām, mums bija doma bildēt atpakaļceļā...bet...nekā... atpakaļ ceļā, mēs nolēmām, ka būtu labi, ka, ja noietu lejā tos 5km tur būtu taxis (tajā vietā nav daudz nekā, kādi 2 veikaliņi...), tāpēc vienk. apjautājāmies, vai tāds tur ir...jo mums vienk. gribējās līdz tumsai atgriezties atpakaļ McLeod Ganj... ar autobusu, tas būtu ļoti vēlu... mūsu sarunu ar biļešu kontrolieri dzirdēja viena indiešu ģimene, ar kuriem mēs pirms brīža pļāpājām tempļa ārpusē...kā jau tas daudzās ģimenēs- autrumos ir pieņemts, tad runātājs bija ģimenes galva... vārdsakot... es gribu Jums pastāstīt, ka es biju patiesi pārsteigta, ka šis cilvēks uzaicināja mūs pievienoties viņa taxī, kopā ar ģimeni...aizveda mūs tos 5km...un iesēdināja nākošajā taksī, turklāt parūpējās, lai mūs neapkrāptu un uzreiz sarunāja cenu... Jūs brīnaties, kas tur liels, ka 2 meitenes paķēra pa ceļam...nē tur ir daudz kas liels... kaut vai tas, ka tajā mašīnā...mēs braucām 10 cilvēki.... vai varat to iedomāties...tas, ka šie cilvēki pacieta neērtības tikai tūristu dēļ... lūk, zemāk ielieku arī video! 
 Vispār veicot šo braucienu...es aizdomājos par pāris vērtībām... es nezinu, kā ir visā Indijā...bet šajā pusē, kur es esmu visi ir laipni (nu vienm. var atrast izņēmumus)... piemēram Kangrā, kad iegādājāmies biļetes es redzēju, ka viena rinda ir kungiem, otra dāmām... kungu rindā bija kādi 30 vīrieši...dāmu... kādas 5... tas, ko es gribu pateikt, ka viņi patiesi ciena sievietes, un, k.kā izdala uzmanību... te neiet runa par sievietēm, kā tādām, vienk.tā uztvere, ka sieviete ir k.kas īpašs... piemēram, autobusā, kurš bija tas pēdējais trakais 2,5h...20-30km...šoferis, palūdza atbrīvot priekš mums 2 vietas... un šoferis vēl vienam kungam pajautāja, lai pieceļas, kaut arī viņš bija vecs, viņš iedeva vietu jaunai sievietei...
Braucot ar taxi uz Kangru...pa ceļam taksists piedāvāja uzņemt 2 sievietes, māti ar meitu... mēs uzņēmām...un es Jums nevaru izstāstīt, cik viņas bija lepnas, cik viņas bija priecīgas, viņas kliedza atvadu saucienus savai ģimenei... un man tāds prieks ielija dvēselē... es ceru, ka tas neizklausas muļķīgi...vienk. es sapratu, ka tomēr reizēm tik maz ir nepieciešams laimei... un meitene (kādi 10-12 gadi)... uzlika no sākuma indiešu mūziku, tad vienā brīdī, viņa ieslēdz k.ko līdzīgu Britnijai Spīrsai ... patiesībā nav svarīgi, ka man tā mūzika nepatīk, bet tas, kā viņa centās komunicēt un izrādīt laipnību ieslēdzot mūziku angļu valodā... tas ir tāds sīkums...bet tas tajā brīdī radīja man smaidu pa visu seju...es biju laimīga... J
Taxis līdz Kangrai, maksāja 6Ls...un mēs zinājām, ka no tās vietas līdz mūsu mājai, tam būtu jāmaksā kādi 5Ls...mums likās, ka taksists ir jauks un godīgs cilvēks, bet kļūdījāmies, jo viņš gribēja 15Ls, nevis 5Ls...mums patiesībā nebija doma turpināt ceļu ar taxi, bet likās, ka būtu jauki padarīt vēl viena cilvēka dienu priecīgāku...rezultātā mēs braucām ar autobusu, kas maksāja, katrai atkal kādus 20sant.
Runājot par cenām...te ir lietas, kas ir lētas, bet ir arī dārgas lietas... piemēram, degviela maksā 40 sant., 50 sant., 60 sant. un 70 sant. atšķirību, gan nevaru pateikt, un, kurš no tiem ir dīzelis arī nē...ja ņem vērā degvielas izmaksas, tad taksometri patiesībā nopelna maz, jo ceļš kalnos ir ļoti sarežģīts, lēns...un motoru dedzinošs...
Man 2 draugi jautāja par to, vai man te ir klubiņi un barčiki, iedomājos, ka varbūt arī citiem tas interesē... nē nav... starp citu sestdien te bija k.kāda veida diskotēka, to man pateica Matja, jo saņēma lapiņu ar uzaicinājumu...par bāriem...nu te ir tādas „zabigalkas” ... neesmu tur bijusi, un visdrīzāk arī neiešu... k.kā neuzrunā tas pasākums...
Ēšana...nu dažādi... pašā centrā...pusienas maksā, gandrīz, kā LV...kādi 2-3Ls... viesnīcas kafejnīcā, kura ir ļoti omulīga, ļoti tīra cenas ir., piem.: omlete 40sant., melnā tējas krūze 10 sant., svaigi spiesta apelsīnu sula 55sant., nūdeles ar dārzeņiem 65 sant....tējas podiņš- citronu, ingvera tēja ar medu 75sant.... picas 80 sant.margarita, 1,30 siera pica ar olīvēm un sēnēm... rīsi ar dārzeņiem 50 sant. Porcijas šeit ir ļoti lielas, es reti,kad apēdu visu porciju... es dienā ēdu vienu reizi kārtīgi pēc skolas... no rītiem apelsīnu sula un svaigi cepta tibetiešu maizīte ar sviestu (tā maksā 10 sant.maize + 10 sant.sviests)... vakaros, reti, kad k.ko ēdu... nu vārdsakot k.kur 2-3Ls dienā aiziet ēšanai...
Kancelejas preces- te ir pieejamas viņas visas... maksā gandrīz tikpat cik LV... pleds 2,50Ls...termoss 4Ls... krūzīte 0,60 ... dvielis 2ls ...aaaa šodien nopirku SD karšu lasītāju...tas maksāja 2,5Ls...redzēs cik ilgi kalpos... te ir arī Noutrogen, tā cenas ir tāpat kā Lv, ir fructis, johnson, avon, oriflame un viss tas pats pārējais, kas mums ir cenas ir tāpat kā LV...
Augļus daudz nepērku, jo nevar zināt, kā tie ir mazgāti, glabāti u.t.t. es te pērku banānus, tie ir ļoti gardi... to cena- par vienu 5sant. citroni un apelsīni garšo mazliet savādāk un izskatās arī... ;)
Kas vēl viesnīcas istabiņas dažādās cenās... 1,5Ls par naksti, ar kopējo toaleti un dušu (kur var nebūt silts ūdens)... vidēji...tādas civilizētas ar dušu, toaleti, kasrto ūdeni... 4-5ls... centrā (šīs pilsētiņas) 10-20Ls... izrādās, ka te ir dārga elektrība...un, ja ir vēlme pēc sildītāju, tad tas maksā dienā klāt 1ls, neatkarīgi no tā vai tas ir Tavs, vai Tu to paņem no viesnīcas...
Šodien ievācos jaunā istabiņā...zemāk bildes no tās... esmu apmierināta... manas istabiņas cena 3,5Ls + 1ls sildītājs, tātad 4,5Ls par diennakti... un man nav interneta... bet ir mazs balkons, no kura ir brīnišķīgs skats uz pilsētu... 




Šodien laika temperatūra manā pilsētiņā bija kādi 20-25 grādi, ja aizvējā, tad iespējams pat vairāk...tas ir apsolūti neticami... man tikai 3 dienas atpakaļ... šeit bija kupenas un labi, ja 0 grādi... pilsētiņa sāk mosties, katru dienu arvien vairāk veikali un ielu tirgotāji... drīz sāksies tūrisma sezona...
Šeit ir ļoti skaista apkārtne... es domāju, ka tuvākajās dienās nofilmēšu savu ceļu uz skolu J
Starp citu...par veselību runājot...man ar vēderu viss ir kārtībā...un vispār viss ir labi, nav iesnu, nav klepus... bet man katru dienu, kopš es esmu ;seit ir nenormālas galvas sāpes vismaz 1 stundu divreiz dienā... citreiz visu dienu...es varu ar to sadzīvot...bet nu es zinu, kā Tu Alisīt jūties... tas ir briesmīgi... šodien runāju ar skolotāju... un arī viņš domā, ka tas ir dēļ spiediena...jo atrodamies ļoti augstu, viņš saka, ka nedēļas laikā tām vajadzētu pāriet... skatīsimies... rīt būs nedēļa :D
Aaaaa, vēl tikai mazliet humoriņa noslēgumā...skatos istabiņas noteikumus, un tur ir punkts nr.5 „Shut the doors when you are going out, monkeys may enter into your room” „Aizejot- aizver durvis, jo Tavā istabā var ienākt pērtiķis” ...un ziniet, tas nav joks...tā tas varētu būt... viņu te ir diezgan daudz :D
Zemāk bilde... neesmu pārliecināta, vai uzrakstu var izlasīt! 
Šodien laika temperatūra manā pilsētiņā bija kādi 20-25 grādi, ja aizvējā, tad iespējams pat vairāk...tas ir apsolūti neticami... man tikai 3 dienas atpakaļ... šeit bija kupenas un labi, ja 0 grādi... pilsētiņa sāk mosties, katru dienu arvien vairāk veikali un ielu tirgotāji... drīz sāksies tūrisma sezona...
Šeit ir ļoti skaista apkārtne... es domāju, ka tuvākajās dienās nofilmēšu savu ceļu uz skolu J
Starp citu...par veselību runājot...man ar vēderu viss ir kārtībā...un vispār viss ir labi, nav iesnu, nav klepus... bet man katru dienu, kopš es esmu ;seit ir nenormālas galvas sāpes vismaz 1 stundu divreiz dienā... citreiz visu dienu...es varu ar to sadzīvot...bet nu es zinu, kā Tu Alisīt jūties... tas ir briesmīgi... šodien runāju ar skolotāju... un arī viņš domā, ka tas ir dēļ spiediena...jo atrodamies ļoti augstu, viņš saka, ka nedēļas laikā tām vajadzētu pāriet... skatīsimies... rīt būs nedēļa :D
Aaaaa, vēl tikai mazliet humoriņa noslēgumā...skatos istabiņas noteikumus, un tur ir punkts nr.5 „Shut the doors when you are going out, monkeys may enter into your room” „Aizejot- aizver durvis, jo Tavā istabā var ienākt pērtiķis” ...un ziniet, tas nav joks...tā tas varētu būt... viņu te ir diezgan daudz :D
Zemāk bilde... neesmu pārliecināta, vai uzrakstu var izlasīt! 
P.S. man jāskrien... draugos bildes ielikšu rīt!!!



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru